Tudásintenzív üzleti szolgáltatások marketinginnovációs eszközeinek vizsgálata a mikro- és kisvállalkozási szektorban

Kővágó, Györgyi (2016) Tudásintenzív üzleti szolgáltatások marketinginnovációs eszközeinek vizsgálata a mikro- és kisvállalkozási szektorban. Doktori értekezés, Nyugat-Magyarországi Egyetem.

[thumbnail of disszertacio.Kovago.Gyorgyi.pdf]
Előnézet
PDF
disszertacio.Kovago.Gyorgyi.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of tézisfüzet magyar.Kovago.Gyorgyi.pdf]
Előnézet
PDF
tézisfüzet magyar.Kovago.Gyorgyi.pdf

Download (555kB) | Előnézet
[thumbnail of tézisfüzet.angol.Kovago.Gyorgyi.pdf]
Előnézet
PDF
tézisfüzet.angol.Kovago.Gyorgyi.pdf

Download (460kB) | Előnézet
[thumbnail of disszertacio.Kovago.Gyorgyi.TextMark.pdf]
Előnézet
PDF
disszertacio.Kovago.Gyorgyi.TextMark.pdf

Download (4MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kutatómunka a marketinginnováció oldaláról közelítette meg a tudásintenzív üzleti szolgáltatások tevékenységét. Az értekezés kiinduló problémáját az jelentette, hogy Magyarországon bár sokan, sokféleképpen kutatnak az innovációval kapcsolatosan, a marketinginnováció eddig kevés figyelmet kapott. A disszertáció fókuszában a tudásintenzív üzleti szolgáltatások gazdasági szerepének, működési jellemzőinek feltárása, valamint ezen vállalkozások marketinginnovációs tevékenységének vizsgálata áll. A doktori értekezés elméleti részének újdonsága abban nyilvánul meg, hogy komplex elemzést ad a tudásintenzív üzleti szolgáltatások fogalomrendszeréről, szerepéről és jellemzőiről. Ezen túlmenően elemzi a szolgáltatások innovációs modelljeit, az innovációs tevékenységük mérési lehetőségeit, indikátorait. Az empirikus kutatás legfőbb eredménye, hogy a vállalkozások marketinginnovációs tevékenységének feltárásával alaposabban értékelhetővé válik a tudásintenzív üzleti vállalkozások működésében az innováció és marketing szerepe. A kutatómunkával a szerző hozzá kívánt járulni egyrészt az innovációs kutatások palettájának szélesítéséhez a marketinginnováció területén; másrészt a 7P modell alkalmazásával, mintegy lehetséges alternatívát kínálni az indikátorrendszer kidolgozására.

Mű típusa: Disszertáció (Doktori értekezés)
Kulcsszavak: tudásintenzív üzleti szolgáltatás, marketinginnováció
Doktori iskola: Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (Sopron) - (2017. január 31-ig Közgazdaságtudományi Kar, Sopron) > Széchenyi István Gazdálkodás-és Szervezéstudományi Doktori Iskola
Tudományterület / tudományág: társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Magyar cím: Tudásintenzív üzleti szolgáltatások marketinginnovációs eszközeinek vizsgálata a mikro- és kisvállalkozási szektorban
Angol cím: The examination of marketing innovation tools of knowledge-intensive business services in the sector of micro and small enterprises
Témavezető(k):
Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Herczeg, János
professor emeritus NyME-KTK
EPrint azonosító (ID): 532
Publikációban használt név : Kővágó, Györgyi
A mű MTMT azonosítója: 3023546
Dátum: 06 jan 2016 14:13
Utolsó módosítás: 19 okt 2017 15:04
URI: http://doktori.uni-sopron.hu/id/eprint/532

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben