Szervezetfejlesztési vizsgálatok a magyarországi szállodaszektorban

Balassa, Éva (2020) Szervezetfejlesztési vizsgálatok a magyarországi szállodaszektorban. Doktori értekezés, Soproni Egyetem.

[thumbnail of disszertacioBalassaEva.pdf]
Előnézet
PDF
disszertacioBalassaEva.pdf

Download (4MB) | Előnézet
[thumbnail of Tezisfüzet magyarBalassaEva.pdf]
Előnézet
PDF
Tezisfüzet magyarBalassaEva.pdf

Download (569kB) | Előnézet
[thumbnail of Tezisfüzet angolBalassaEva.pdf]
Előnézet
PDF
Tezisfüzet angolBalassaEva.pdf

Download (549kB) | Előnézet
[thumbnail of disszertacioBalassaEva.Text.Marked.pdf]
Előnézet
PDF
disszertacioBalassaEva.Text.Marked.pdf

Download (4MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

KIVONAT Szervezetfejlesztési vizsgálatok a magyarországi szállodaszektorban A szervezetfejlesztés egyre gyakrabban előforduló téma a vállalatok életében, a megvalósítás során azonban számos hiba fordul elő. Az egyik legnagyobb mulasztás, hogy nem szentelnek kellő figyelmet a dolgozókra és az ő igényeikre. Egy emberközpontú iparágon, a szállodaiparon keresztül szeretnék rávilágítani az emberi értékre és az emberben rejlő lehetőségekre, mely hosszútávon biztosítja a vállalati sikert. A szállodai szolgáltatás minősége és sikere erősen függ az emberi erőforrás minőségétől, mindez pedig komoly kihívást jelent a megoldás megtalálása. A kutatást egy nagy múltra visszatekintő, nemzetközi szállodavállalat magyarországi szállodái között végeztem. A kutatás feladata volt bemutatni a vizsgált szállodalánc új kultúráját, a struktúráját és az új stratégiai irányt. A dolgozói és a vezetői kérdőívek segítségével felmértem a szervezetfejlesztés jelenlegi állását, az esetleges hibákat, problémákat, az új stratégia beépülését gátló tényezőket. A mélyinterjúk eredményei további, addig fel nem mért problémákra derítettek fényt. A disszertációval szeretnék rámutatni a szervezetfejlesztés fontosságára a szállodaipar életében és sikeres működésében. A célom az volt, hogy feltárjam és értékeljem azokat a körülményeket, melyek jelenleg a szállodaláncot jellemzik, rámutatva a hibákra, hiányosságokra, a szektor nehézségeire. A kutatási eredmények segítségével létrehoztam továbbá egy olyan modellt, mely az egyedi adottságokat figyelembe véve, a szállodaipar kihívásainak megfelelve, segíti az optimális szervezeti kultúra kialakítását, továbbá közvetlenül alkalmazható bármely más szállodaipari vállalatra is. A kutatás további célja volt még az is, hogy rámutasson arra, hogy egy vállalat valódi értékét és sikerét hosszú távon az ember, a szervezet biztosítja. Kihangsúlyozom, hogy egy vállalat finanszírozási értelemben vett sikere és az emberi erőforrás minősége mélyen összekapcsolódnak egymással. A témát igyekeztem több oldalról, a saját szakmai tapasztalataimat felhasználva, tudományos igényességgel bemutatni, egy új irányt megcélozni, mely felé a szektornak haladnia érdemes. Törekedtem továbbá a vezetők számára a gyakorlatban egy jól és egyszerűen alkalmazható modell létrehozására, ill. az optimális szervezet elérésének érdekében változtatási javaslatok tételére. ABSTRACT Organizational development studies in the Hungarian hotel sector Organizational development is a common topic, but the companies make a number of mistakes during implementation. I emphasize the role of organizational development in a human-centered industry, the hotel industry, highlight the human values and the potential of human resource, which ensure a long-term successful operation for the company. The research was carried out by me into one of the biggest Hungarian traditional hotel group members. Through questionnaires and in-depth interviews, I assessed the current state of organizational development, possible mistakes, problems, and obstacles to the integration of the new strategy. I have tried to present the topic from several sides, using my own professional experience, with scientific excellence, to aim for a new direction to which the sector deserves to progress. With the help of the research results I also tried to create a model that helps to build an optimal organizational culture and can be directly applied to any other hotel industry companies. The model is also highly and easily applicable in practice for managers and can be used to initiate changes.

Mű típusa: Disszertáció (Doktori értekezés)
Doktori iskola: Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (Sopron) - (2017. január 31-ig Közgazdaságtudományi Kar, Sopron) > Széchenyi István Gazdálkodás-és Szervezéstudományi Doktori Iskola
Tudományterület / tudományág: társadalomtudományok > gazdálkodás- és szervezéstudományok
Magyar cím: Szervezetfejlesztési vizsgálatok a magyarországi szállodaszektorban
Angol cím: ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT STUDIES IN THE HUNGARIAN HOTEL SECTOR
Témavezető(k):
Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Dr. Andrea
egyetemi docens
EPrint azonosító (ID): 755
Publikációban használt név : Balassa, Éva
A mű MTMT azonosítója: 32008724
Dátum: 09 nov 2020 12:29
Utolsó módosítás: 23 okt 2021 14:02
URI: http://doktori.uni-sopron.hu/id/eprint/755

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben